Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Pattaya - yndlingsaversionen...
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-03-2009 07:50



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Det er muligt at antallet af medlemmer, og specielt diversiteten slet ikke er til stede, for dette emne at havne i "helvede"...

Men...

Når jeg læser med på den anden (Dansk Pattaya Website (formerly known as DTW)) så er der et enormt forsvar, det er som at se en tigermor forsvare sine nyfødte i en jungle af fjendskab og trusler om udryddelse...

Begrundelserne er mange :

1.) God infrastruktur
2.) Gode indkøbsmuligheder
3.) Strand/vand
4.) Billigt

INGEN skriver "let adgang til ludere" - hvilket for mig at se er den store forskel, på Pattaya contra stort set alle andre steder (byer) i Thailand - jeg taler ikke om den lille bitte flække vi kalder hometown her i huset, for der er hverken Tesco eller Big C...

Svar (mine men alligevel) :

1.) Jeg bor i spytteafstand fra metroen i Bangkok, jeg har været i mange byer i Thailand som har små bahtbusser, eller tuktuks så det er ikke en forskel på Pattaya og andre steder.

2.) Jeg bor i spytteafstand fra Central Lat Prao, Union Mall, Carrefour og Tesco Lotus - samt naturligvis 1.000 vis af småbutikker, og Chatujak weekend marked - jeg har været i mange byer i Thailand - ikke en by uden i det mindste en Tesco Lotus, men i Nakorn Sawan så jeg da også et Big C.

3.) Strand og vand... ja det er der skisme mangel på her... i hvert fald inden for spytteafstand, men på den anden side så synes jeg nu nok at det er en overdrivelse at kalde Pattaya for et strand paradis, der er ikke meget bounty land over Pattaya beach...

4.) Billigt er det nok... i forhold til andre overrendte turiststeder, for jeg kan f.eks. spise en god frokost for 25-35 Baht her, og har gjort det helt ned til 20 Baht rundt i Thailand, dog aldrig i Pattaya, der har jeg altid betalt mindst 40 Baht... Overnatning akn til enhver tid skaffes billigere i Bangkok, end i Pattaya - men absolut meget billigere rundt om i Thailand...


Så begrundelsen for at havne denne tråd i helvede fra starten : Hvad er det der er så pragtfuldt ved Pattaya, som altså ikke findes andre steder i Thailand ???




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-03-2009 08:02



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Det kan da siges kort og kontant og det kan man ikke komme udenom der er et godt natteliv. Det er der sikkert også i bkk. Men pattaya om det er det bedste i thailand, det synes jeg bestemt ikke, kan holde ud og være der en uge ad gangen så vil jeg gerne væk derfra igen. Jeg synes man får en skide godt gang thaimad og til dem der vil spise falang mad er det jo også ideelt.

Stranden det er da rigtigt det er nok ikke den reneste men jeg kan nu godt lide bare og ligge under en parasol med kaffe vand eller en øl og også købe lidt af de sælger der kommer med frugt og sådan noget.

Hvorfor jeg også kan lide at være der, man kan let og hurtigt komme væk derfra igen, i forhold til phuket der er man næsten tvungent til og blive hele tiden hvis man ikke vil bruge sine penge på at flyve.

Jeg synes der er mange fordele ved pattaya men der er også meget lort der det kan man vist ikke komme udenom, men man kan bare holde sig væk fra det.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-03-2009 08:38



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Godt natteliv og muligheden for at komme hurtigt/nemt derfra - det er 2 ret gode argumenter faktisk, jeg skal være helt ærlig og indrømme at jeg intet kender til Bangkoks natteliv, og slet intet til andre byer i Thailands - og her er netop min yndlingsaversion - jeg kan ikke undgå nattelivet hvis jeg ville... i Pattaya...

Men helt sikkert det er jo ret let at komme væk fra Pattaya igen, når først man er kommet dertil :)

Man kan ikke "bare" blive væk, hvis ens familie har valgt at bosætte sig i Pattaya (eller rettere nu kan jeg :D )



.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-03-2009 09:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3639
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Pattaya

her er meget få Thai (bortset fra pigerne) og det er jo dejligt *DR*

masser af ligesinde mennesker som har fælles interesse :LOL

byen er kendt for at være en sex by endnu en fordel:D

der bliver ikke lagt mærke til dig når du skejer ud, da det er ganske normaltThumb

Pattaya en by på godt og ondt dog ikke at forveksle med Thailand, da næsten i denne alt forer går på turisternes præmisser

alt i alt en by du skal besøge når du er sulten for sjov :MU


.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-03-2009 09:05



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Nattelivet spiller i hoejeste gear i Pattaya, derfor kommer jeg der ikke............om jeg har en rygrad som en orm..MAASKE:|

Jeg har oplevet Pattaya saa mange gange, at nu savner jeg ikke den by........Gu' ved om jeg er ved at blive gammel..Shock
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-03-2009 09:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3639
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Suk Rak Ning skrev:
Nattelivet spiller i hoejeste gear i Pattaya, derfor kommer jeg der ikke............om jeg har en rygrad som en orm..MAASKE:|

Jeg har oplevet Pattaya saa mange gange, at nu savner jeg ikke den by........Gu' ved om jeg er ved at blive gammel..Shock



Gu' ved om jeg er ved at blive gammel

nu når du spøger så pænt vil jeg undlade at svare *DR*


.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-03-2009 10:23



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

yindee skrev:
Suk Rak Ning skrev:
Nattelivet spiller i hoejeste gear i Pattaya, derfor kommer jeg der ikke............om jeg har en rygrad som en orm..MAASKE:|

Jeg har oplevet Pattaya saa mange gange, at nu savner jeg ikke den by........Gu' ved om jeg er ved at blive gammel..Shock



Gu' ved om jeg er ved at blive gammel

nu når du spøger så pænt vil jeg undlade at svare *DR*


.




Skal også nok lade være med at svare :MU
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-03-2009 12:51

Bruger

Antal indlæg: 697
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Jeg glæder mig som sædvanlig, når vi inden længe skal til Pattaya, så får man da bekræftet, at en halvgammel 100kg halvskallet mand stadig er attraktiv, altså hvis han betaler prisen. Hvor pokker kan man finde dette andre steder i verden til denne udsalgspris.

Som min dejlige og elskelige kone siger hver gang, har du nu fået bekræftet, at du er godt gift.*DR*. Jeg glemte lige at sige, at hun er med...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 23-03-2009 13:04



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

yindee skrev:
Pattaya

her er meget få Thai (bortset fra pigerne) og det er jo dejligt *DR*

masser af ligesinde mennesker som har fælles interesse :LOL

byen er kendt for at være en sex by endnu en fordel:D

der bliver ikke lagt mærke til dig når du skejer ud, da det er ganske normaltThumb

Pattaya en by på godt og ondt dog ikke at forveksle med Thailand, da næsten i denne alt forer går på turisternes præmisser

alt i alt en by du skal besøge når du er sulten for sjov :MU


.


Ja een af mine fordomme om Pattaya som fastliggerby er netop at den er fri for thaier, man spiser dansk mad (for danskere) mens man taler dansk mad de andre danskere der spiser dansk mad, og alle thaier der befinder sig i Pattaya er på den ene eller anden måde i servicebranchen, som taxidrivers, busdrivers, guides, sælgere, hotel personale, receptionister i condominiums, eller sexarbejdere (her er så en hel del af andre nationaliteter også har jeg fået at vide)...

Jeg kunne ikke føle mig smigret af tilråb som hansomman og honiiiii - det er muligvis en mangel og et sikkert udtryk for manglende maskulinitet, men jeg føler mig ikke mere bekræftet af en luder der råber af mig, end når en gadehandler iøvrigt råber efter mig...





.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bamsen
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-03-2009 11:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1138
Tilmeldt: 26.03.09
 Status: Offline

Davs Jos

Det er da ikke generalt,
at danskere de spiser dansk mad, fordi de er i pattaya
og man behøver ikke mænge sig med danskere,
fordi man er der.
Jeg kan nu godt li den stemning der er i pattaya,
jeg er sgu lige glad med hvor mange piger der arbejder i pattaya.
Og jeg er lige glad med hvor mange lady boys som der er der.
jeg behøver jo ikke snakke med dem.
Men jeg giner lidt når jeg går på gaden og de råber til mig pigerne,det er da sjovt.
De skal jo tjene deres penge,og heldigvis går der folk i fælden og går ind på de barer og køber noget.
Selv de som render rundt på stranden og sælger en bunke lort,
jeg siger pænt nej og smiler .
ja så er det overstået.man behøver ikke blive gale på dem
Man skal tage thailand med et smil,så går det hele nemmere.

bamsen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-03-2009 12:41



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Bamsen skrev

Det er da ikke generalt,
at danskere de spiser dansk mad, fordi de er i pattaya
og man behøver ikke mænge sig med danskere,
fordi man er der.


Jeg må da indrømme jeg gør alt for at undgå de store danske kolonier, især når der er druk på. Men jeg har intet imod at mødes med danskere enkeltvis.

Jeg gør også alt næsten for at undgå de dyre farlang reausteraunter, hvis det skal være farlang food så bliver det bestemt i made in thailand.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-03-2009 12:49

Bruger

Antal indlæg: 697
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Ja der er vi jo så forskellige. Jeg elsker at vise min kone de danske udsteder et par gange når vi er dernede. Jeg elsker også at få et godt stykke smørrebrød hos Kim, men som min kone siger, for de 3 øl og 4 stykker højt belagt smørrebrød, ja det kan vi leve for en uge haha,ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-03-2009 13:01



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

manse skrev:
Ja der er vi jo så forskellige. Jeg elsker at vise min kone de danske udsteder et par gange når vi er dernede. Jeg elsker også at få et godt stykke smørrebrød hos Kim, men som min kone siger, for de 3 øl og 4 stykker højt belagt smørrebrød, ja det kan vi leve for en uge haha,ved ikke



Ok nu du siger smørrebrød manse så vil jeg også lige sige at ud af det danske mad jeg har fået så var det i jomtien der fik jeg 3 stykker, og hold op det er det bedste danske mad jeg har prøvet at få i thailand.

Jeg ved ikke men de gange jeg har fået varmt dansk mad, har jeg fortrudt det noget så eftertrykkelig da jeg gik derfra. Også når man tænker på, jeg kunne have fået noget langt bedre thaimad til næsten ingen penge.

Men jeg fik en frikkedelle i kongens bar en dag jeg sad og talte med ejeren, og den smagte sgu godt, og der har jeg også engang fået et stjerneskud det smagte godt.

Ja ok nu spørger jeg dumt måske manse men hvem er ham Kim du omtaler?
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thailand Buddha Hill Pattaya er en skjult perle videoer Fra Pattaya 4 26-04-2024 07:28
Pattaya's Darkside. What's it like? Fri debat: Pattaya 1 11-04-2024 13:29
Pattaya’s Holi Festival 2024 a Major Success Nyheder fra Pattaya 3 29-03-2024 11:29
Happy Holi Festival of Colours 2024 Returns on March 23rd to Pattaya Nyheder fra Pattaya 1 10-03-2024 05:33
Pattaya Police Seize 300 Bottles of Illicit Kratom Juice Nyheder fra Pattaya 1 07-03-2024 11:12

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.21 sekunder | 100,486,615 Unikke besøg | jQ Blog