Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
sig det er løgn
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-03-2009 13:21
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3639
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Peter Lundin har nu stævnet Pia K.

Det var ikke en tom trussel, da Peter Lundin (nu Bjarne Skounborg) via advo­kat Peter Hjørne krævede 100.000 kro­ner af Pia Kjærsgaard (DF), fordi hun blandt andet kaldte ham "massemorder" i Go' Morgen Danmark på TV 2.

Peter Hjørne har nu sendt stævningen til byretten i Lyngby, hvor han kræver Pia Kjærsgaard dømt efter straffe­lov­ens paragraf 267 og kræver desuden 100.000 kroner i erstatning til sin livstidsdømte klient.

Lundin vil føre lovlig dialog
I en officiel erklæring til TV 2's kriminalmagasin Station 2 forklarer Lundin, hvorfor han har lagt sag an, og hvorfor han finder den så vigtig:

læs mere her http://nyhederne....9.html?rss


utrolig at man som morder kan sagsøge folk for at sige sandheden


.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-03-2009 13:33



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

For helvedet hvordan fanden kan sådan en mand få ordet han skulle være dømt dødsstraf men først skulle han have været til offenligt afstraffelse, sorry for mit ordforråd her men den ja jeg ved ikke men der findes vel ikke noget der kan sammenlignes med.


Nej nej hvis han får det igennem, så tror jeg sgu jeg laver det samme nummer som ham. Ja man rystes sgu nogle gange, det er forrykt han kan få så meget orde.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-03-2009 17:04



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Altså - det eneste der står er at tidligere Peter Lundin har stævnet P.K. og det må han jo gerne, §267 :

"Freds- og ærekrænkelser

Den, som krænker en andens ære ved fornærmelige ord eller handlinger eller ved at fremsætte eller udbrede sigtelser for et forhold, der er egnet til at nedsætte den fornærmede i medborgeres agtelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder.
"

Så... da tidligere Peter Lundin mener at det er ærekrænkende, eller alene tjener det formål at nedssætte hans agtelse i medborgernes øjne, så skal han da få sat sin advokat i sving...

En sigtelse er jo ikke en dom, det er blot en prøvelse i en retssag - og holder den ikke, så er Peter Hjørne givetvis blevet rigere, Pia Kjærsgaard har fået endnu en lejlighed til at komme i medierne, hendes advokat vil være tilfreds og tidligere Peter Lundin vil fremstå som en endnu større tåbe end han allerede gør...

Manden er psykopat, han tænker ganske enkelt anderledes - han er ikke bare psykopat, men megalomanisk psykopat - og derfor har han givetvis "forlangt" at hans advokat tager denne sag, og jeg vil tro mod advokatens råd...




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-03-2009 01:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3639
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

alene det faktum at manden får lov til at sagsøge Pia fra sin celle er for mig formeget
forbrydere har alt for mange rettigheder i dag

.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
helge
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-03-2009 05:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 60
Tilmeldt: 28.02.09
 Status: Offline

Frihed for Loke, såvel som for Thor.

Hvad hidser i jer op for?
Manden er alvorligt syg, og buret inde for altid
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-03-2009 07:22



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

yindee skrev:
alene det faktum at manden får lov til at sagsøge Pia fra sin celle er for mig formeget
forbrydere har alt for mange rettigheder i dag

.



Ja yindee der kan jeg kun give dig ret, herhjemme er det offeret der bliver straffet, bare se på tilfælde med guldsmed og deslige. Og bare det de kan have adgang til en computer, jamen det da helt hen i vejret, det er der mange udenfor murene der ikke kan, så kan godt forstå nogle gange de laver noget for at komme ind og brumme for herhjemme er det et helt ferie paradis.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 26-03-2009 07:38



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Det øjeblik "man" fjerner basale demokratiske rettigheder (som adgang til retssystemet) fra folk, der bevæger man sig direkte mod diktatur, og bananrepublik...

Når loven har en §267 - så skal den gælde for alle, at Peter Lundin mener at det er ærekrænkende at blive kaldt massemorder (når man kun har taget livet af 4 personer) har at gøre med hans sygdom, men det skal jo ikke fratage ham muligheden for at prøve det ved en retssag...

Hvis Peter Lundin bliver udsat for vold i fængslet, så skal han have mulighed for at anlægge sag, hvis han bliver snydt for løn, så skal han have mulighed for at føre et civilt søgsmål...

Loven gælder alle, uden undtagelse og uden graduering, det er det der betegner et civiliceret demokratisk samfund...



.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-03-2009 13:27
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3639
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

Jos_38 skrev:
Det øjeblik "man" fjerner basale demokratiske rettigheder (som adgang til retssystemet) fra folk, der bevæger man sig direkte mod diktatur, og bananrepublik...

Når loven har en §267 - så skal den gælde for alle, at Peter Lundin mener at det er ærekrænkende at blive kaldt massemorder (når man kun har taget livet af 4 personer) har at gøre med hans sygdom, men det skal jo ikke fratage ham muligheden for at prøve det ved en retssag...

Hvis Peter Lundin bliver udsat for vold i fængslet, så skal han have mulighed for at anlægge sag, hvis han bliver snydt for løn, så skal han have mulighed for at føre et civilt søgsmål...

Loven gælder alle, uden undtagelse og uden graduering, det er det der betegner et civiliseret demokratisk samfund...
.



nej og atter nej

da peter lundin slog de menesker ihjel og tog deres rettigheder fra, dem satte han sig selv udenfor samfundet

og har derfor ikke krav på noget som helst , slet ikke bruge skatte yderne penge på at fører retsager som alle og en hver ved han taber

hvad peter lundin føler og tænker rager mig en pap and

..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 27-03-2009 14:33



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

yindee skrev:
Jos_38 skrev:
Det øjeblik "man" fjerner basale demokratiske rettigheder (som adgang til retssystemet) fra folk, der bevæger man sig direkte mod diktatur, og bananrepublik...

Når loven har en §267 - så skal den gælde for alle, at Peter Lundin mener at det er ærekrænkende at blive kaldt massemorder (når man kun har taget livet af 4 personer) har at gøre med hans sygdom, men det skal jo ikke fratage ham muligheden for at prøve det ved en retssag...

Hvis Peter Lundin bliver udsat for vold i fængslet, så skal han have mulighed for at anlægge sag, hvis han bliver snydt for løn, så skal han have mulighed for at føre et civilt søgsmål...

Loven gælder alle, uden undtagelse og uden graduering, det er det der betegner et civiliseret demokratisk samfund...
.



nej og atter nej

da peter lundin slog de menesker ihjel og tog deres rettigheder fra, dem satte han sig selv udenfor samfundet

og har derfor ikke krav på noget som helst , slet ikke bruge skatte yderne penge på at fører retsager som alle og en hver ved han taber

hvad peter lundin føler og tænker rager mig en pap and

..



Fuldstændig enig yindee han skal bare ned i det dybeste huld når nu vi som i hans tilfælde ikke har dødsstraf herhjemme
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2009 05:08



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hmmmm - en dansk soldat i Afganistan, skyder en Afgansk soldat i Afganistan, derved forhindre manden i at få en fremtid, få en familie, få børn - hans forældre er sønderknuste, det samme er hans venner...

Er den død mindre værd end Peter Lundins kæreste og hendes børn - siden man giver soldaten en medalje og Peter Lundin fratager man alt...

Døde mennesker uanset hvor og hvordan de kommer herfra efterlader sorg, og den sorg skal naturligvis bearbejdes - men at fratage folk almindelige menneskerettigheder og demokratiske rettigheder, det er ikke vejen frem - hverken til heling for ofrenes pårørende, eller for Peter...

Jeg så en psykiater udtale at han aldrig havde stået med et menneske, der scorede så højt (31 ud af 34 point) på "psykopatiskalaen" som Peter Lundin...

Derfor er vi "normalt" tænkende nødt til at indse, manden vil ingen forståelse have for realiteter, virkeligheder som vi bevæger os i, og han mener med ret stor sandsynlighed ikke at han HAR gjort noget galt, og jeg vil tro at han også mener at han er begrænset i sin frihed uberettiget...

DET kan vi gøre, vi kan spærre ham inde fordi han er alt alt for uberegneligt farlig at have i det samfund vi har bygget op, og det er nok muligt at han ville blive dødsdømt i USA - jeg ved ikke om de har en konvertering ved beviselig sindsygdom, til livstid gange mange...

Men ville det hjælpe nogen ?

Der er jo ikke meget mindre kriminalitet i USA p.g.a. dødsstraf, og min fornemmelse er da heller ikke at det holder nogen tilbage i Thailand, fra at begå grove voldsforbrydelser - måske er det tværtimod med til at forrå et samfund, den tanke kan jeg godt få - man ved at man står til dødsstraf - så kan man lige så godt fortsætte... Og så har man myrdet en skole - ikke blot den lærer man har set sig gal på...

Det er umenneskeligt at slå andre mennesker ihjel, men ved at fratage de der gør det, deres menneskerettigheder, så bevæger vi os ind i et umenneskeligt samfund, og så er intet vundet...




. (roger over)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2009 05:41
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3639
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

jos38 skrev
Hmmmm - en dansk soldat i Afganistan, skyder en Afgansk soldat i Afganistan, derved forhindre manden i at få en fremtid, få en familie, få børn - hans forældre er sønderknuste, det samme er hans venner...

Er den død mindre værd end Peter Lundins kæreste og hendes børn - siden man giver soldaten en medalje og Peter Lundin fratager man alt

helt ærlig her er du langt ude disse to ting kan man ikke sammenline
jos38 skrev
Derfor er vi "normalt" tænkende nødt til at indse, manden vil ingen forståelse have for realiteter, virkeligheder som vi bevæger os i, og han mener med ret stor sandsynlighed ikke at han HAR gjort noget galt, og jeg vil tro at han også mener at han er begrænset i sin frihed uberettiget

hvad peter mener og ikke mener er op til ham selv hans menig tæller ikke i min verden
jos38 skrev
DET kan vi gøre, vi kan spærre ham inde fordi han er alt alt for uberegneligt farlig at have i det samfund vi har bygget op, og det er nok muligt at han ville blive dødsdømt i USA - jeg ved ikke om de har en konvertering ved beviselig sindsygdom, til livstid gange mange...
Men ville det hjælpe nogen

ja det hjælper han kan ikke slå flere ihjel og alm borgerer skal ikke tænke på eller være bange for ham

jeg har sagt det før og siger det gerne igen forbrydere har for mange rettigheder

..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2009 09:13



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jeg fornemmer at vi muligvis end ikke kan mødes på midten der :D

Og - jo jeg kan godt sammenligne en død person her og en død person der - et pludseligt dødsfald har altid samme konsekvens - nogen er efterladt i chok og savn... uanset motivet til dødsfaldet...



.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2009 10:19



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Puha jos jeg er lidt målløs over din mening her, tag mig ikke ilde op men hvordan f..... kan du på nogle måder forsvare ham tumpen pl bare den mindste smule?

Hvordan kan du sammenligne en soldat og ham, ja det begriber jeg ikke en pind af.

Sådan en som pl skulle simpelhen ikke have lov til så meget som et pip i offenligt regi. Ja stod det til mig havde han fået dødsstraf og gerne en med de største lidelser man kunne give ham.

Ok undskyld min mening her men jeg er så harm når jeg læser om den idiot, det er ligeså at man er ved og finde boksehanskerne frem rasenderasende
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2009 11:15



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

hehehe jsh71 - jeg tager ikke uenighed iilde op på nogen måde...

Jeg synes ikke at Peter er en sød knægt, og hvis du læser indlæggene så er det ikke Peter jeg forsvarer, men menneskerettighederne...

Hvor går grænsen ?? En 10 årig pige går ud foran en bil og bliver slået ihjel, en 10 årig pige går ud foran en spritbillist og bliver slået ihjel - i første tilfælde taler man om et tragisk uheld, i andet skulle spritbillisten bures inede for tid og evighed - selvom de øvrige omstændigheder er de samme...

Peter Lundin er en psykopatisk massemorder - men det bringer jo ingen tilbage til livet at aflive ham - og den afganske soldat han er jo normalt en flinker fyr, han har blot alderen til at være soldat - han forsvarer modigt sit land eller en ideologi, fordi det er det han tror på, men det bringer ham jo ikke tilbage...

Jeg mener som Helge skriver længere oppe i tråden - lighed for Loke såvel som for Thor...

Du må ikke slå ihjel - det står i moseloven, er derfor gældende for jøder, kristne og muslimer - men en lignende regl har vi jo i buddhismen, den findes i hinduismen...

I de gammeltestamentlige skrifter opererer man så med øje for øje, tand for tand princippet, da islam og jødedommen bygger på det gamle testamente (Toraren) så har de en vid udstrækning af sharia - det mener vi jo normalt er skidt, i vesten...

Men det der lægges op til er netop dette, øje for øje - tand for tand sharia lov, og der mener jeg blot vi skulle have udviklet os i mere civiliseret retning - i vesten...




.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
helge
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2009 21:34
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 60
Tilmeldt: 28.02.09
 Status: Offline

yindee skrev:


jeg har sagt det før og siger det gerne igen forbrydere har for mange rettigheder

..

Og så må jeg bede dig om, at påtage dig hvervet med at udvikle en model, hvorefter vi kan graduere forbrydelsens alvorlighed med hensyn til tab af rettigheder.

Skal spritbilisten på vand og brød ?. Må indsatte have fjernsyn og piger på væggen ?
Er det din ambition at forbrydere ( PL undtaget) skal ud i samfundet, og skal om muligt fungere i det samfund de lukkes ud i ?

Vil du tro mig hvis jeg postulerer, at man har erfaringer for, i verden omkring os, at hvis man behandler indsatte i fængselsverdenen som dyr, blir' de dyriske ?

Var det en ide' eventuelt at fratage dem stemmeretten ? Og disse ideer fødes og næres jo i kredse, som også har luftet tanker om at socialhjælp-modtagere, skulle fortabe deres stemmeret og valgbarhed .
(Nå, det var dengang da folk på overførsel angiveligt stemte til venstre:))

Lige en ting til: Vi har på årsbasis ca 3500 indsatte i Danmark.( Kan selvfølgelig formindskes kraftigt, inspireret af JSH )

Læg lige mærke til dette faktum, når du forhåbentlig snart fremlægger dit idekatalog.

Jeg holder af den definition på demokrati, som siger, at flertallet styrer, og at mindretallet har rettigheder, og jeg er helt i, at man nemmest kan bedømme et civiliseret samfund på, hvorledes man behandler indsatte i fængslerne.
Truthfull words that may not be beneficial, should be avoided.- Gen Surayud Chalanontsarcasm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
helge
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2009 21:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 60
Tilmeldt: 28.02.09
 Status: Offline

Jos skrev :
Hmmmm - en dansk soldat i Afganistan, skyder en Afgansk soldat i Afganistan, derved forhindre manden i at få en fremtid, få en familie, få børn - hans forældre er sønderknuste, det samme er hans venner...

Nej, lad os nu lige køre denne helt ud.

En dansk pilot smider sin bombelast mod et afgansk bryllupsoptog, og dræber dusinvis af uskyldige mennesker.

Hvad skal der så ske ? " Det er jo hvad der sker. Det må i godt nok undskylde. Vi troede at i var talebanere, da i altså ligner sådan nogle."" Man må knække æg, når man laver omelet ".

Manden, som smider bomberne, gør det fordi det er hans arbejde; han tager hjemmefra med viden om, at det er sandsynligt, at han vil 'komme til' at dræbe uskyldige og han kan sige nej til at udføre det.

Hvad synes i ?

Jeg må naturligvis bede jeg om, at forestille jer, at det er jeres egen familie og børn, som er til bryllup.
Truthfull words that may not be beneficial, should be avoided.- Gen Surayud Chalanontsarcasm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 28-03-2009 22:06



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Halløjsa Helge

Altså nu er det krig du er inde på og ja der sker mange gange fejl, det ved alle. Men jeg tror ikke på der er nogle soldat går ind i et brullup med vilje, med mindre det er en forklædning. pl slog ihjel med fuld overlæg så for min skyld for at være mild så giv ham dog en dødssprøjte.

Jeg synes bare ikke man kan sammnenligne de to eksempler
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
helge
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2009 03:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 60
Tilmeldt: 28.02.09
 Status: Offline

Jeg sammenligner ikke de to eksempler.

Peter Lundin er en sindsyg morder, som dræbte 4 mennesker.
Bryllupsgæsterne blev også dræbt.

Er det virkelig kun en fejl ?


Truthfull words that may not be beneficial, should be avoided.- Gen Surayud Chalanontsarcasm
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2009 04:39



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Lundin burde ha' et siciliandsk slips...........Saa holder han kaeft............magen til psykopat skal man sq lede laeng efter..............:@
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 29-03-2009 12:03
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3639
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej Helge

de vise sten indenfor straffesystemet kan jeg ikke give digSad(

en person kommer til danmark uden sygeforsikring kommer til skade i trafikken skal selv betale for syge hus ophold og hvad der af følger

en person kommer til danmark begår en forbrydelse kommer i fængsel, staten betaler alle udgifter til læge sygehus, jo det betaler sig at være kriminel

et straffesystem der ligger midt i mellem det danske og USA eller det Thailandske ville nok passe bedre

men ok vi er da enige om at Peter Lundin skal forblive bag lås og slå Thumb

.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
PATONG PHUKET: SIMON CABARET - LADYBOY SHOW - DU TROR AT DET ER LØGN Amazing Phuket 3 24-05-2019 10:44
Ulverpigen løgn eller latin Nyheder på andre sprog 5 05-09-2018 14:31
Man tror, det er løgn, men den er god nok. **Baren** 1 27-02-2015 10:33
Sig det er løgn Nyheder på dansk 2 05-02-2011 05:48

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.23 sekunder | 100,454,754 Unikke besøg | jQ Blog