Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Bangkok, i undtagelsestilstand
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 07-04-2010 13:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

regeringen har lige været i tv og bebudet at nu vil der vil blive slået hårdt ned på demonstranterne

Ledende politikere flygter fra parlamentet i Bangkok gennem vinduerne - embedsmænd evakueret med helikopter fra den besatte bygning

Thailands premierminister Abhisit Vejjajiva har erklæret landets hovedstad, Bangkok, i undtagelsestilstand. Dermed giver han militæret vide beføjelser til at tæmme de protester imod regeringen, som er vokset og vokset i de senere dage, oplyser telegrambureauet AP

Abhisit gav meddelelse om undtagelsestilstanden over tv. Det skete, efter at demonstranter var brudt ind i parlamentsbygningen og fremtrædende regeringsembedsmænd var evakueret pr. helikopter. Flere parlamentsmedlemmer, blandt den vicepremierminister Suthep Thuagsuban, flygtede fra bygningen ad stiger fra vinduerne.

Regeringen havde allerede tidligere sat Bangkok under den stramme lov om intern sikkerhed. Men undtagelsestilstanden giver yderligere beføjelser.

Forsamlingsforbud
Undtagelsestilstanden giver militæret ret til at genoprette roen og tillader myndighederne at suspendere en række frihedsrettigheder og forbyde enhver offentlig forsamling i grupper på mere end fem mennesker.

De såkaldte Rødskjorter kræver, at Abhisit Vejjajiva inden 15 dage opløser parlamentet og udskriver nyvalg. Premierninsterens svar har været et løfte om valg inden udgangen af året.

Demonstranterne har ligget i lejr i Bangkok siden 12. marts og har ladet hånt om alle andre ordrer om at indstille protesterne, skriver AP.

Plan til mindste detalje
Premierministeren er blevet mål for vokdsom kritik for ikke at have taget tilstrækkeligt håndfast på demonstrationerne. Han har forsøgt at forhandle med dem og har trukket sikkerhedsstyrker tilbage fra mulige konfrontationer med demonstranterne.

I går, tirsdag, sagde han på tv, at 'den aktuelle skrøbelige situation kræver omhyggelig manøvrering.'

- Vi må planlægge og udføre alt til mindste detalje og med yderste omhu. Det sidste, vi ønsker, er, at situationen løber ud af kontrol, sagde han ifølge AP:


http://ekstrablad...325528.ece
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
elmer
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-04-2010 07:01
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 146
Tilmeldt: 12.10.09
 Status: Offline

på mig virker det hele uvirkelig er det en leg de leger man skule næsten tro detved ikke
www.thai-dk.dk/images/smiley/cool.gif
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-04-2010 09:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

kat Ja og TV går i sort og så kommer det igen over en Computer og så sort men kommer hurtigt igen ((2((
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-04-2010 10:29
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

Mon ikke det her er et vink med en vognstang, hvis ikke de røde stopper nu, lader regeringen militæret overtage styret.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-04-2010 12:23

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hej dkth

Dette vink har været der længe, men nu har Abhisit Vejjajiva på TV jo afgivet magten til det Thailandske militær med sine meldinger, så nu er alt vel snart slut. Vi i landsbyen venter da spændt på, når det slagne bomdeoprør, skal igennem verdens største område omhandlende ris.

Da vil alle næsten alle risbønderne stå som sidst med den pinke T-shirt og billeder af kongefamilien... Alle vinker og det Thailandske flag er højt hævet over disse betalte gangstere (det kalder de dem sørme), for de har fået penge for at forlade deres rismarker hehe.rasende
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-04-2010 12:39
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

over skrifter i danske aviser

Om lidt bryder helvede løs

Det kan meget vel udvikle sig voldeligt, når hæren om 48 timer rykker ind i Bangkoks gader og opløser demonstrationerne, fortæller danske journalister i Bangkok

se her http://www.thai-d...ad_id=1406


Star Tours: Bliv væk fra Bangkok!

Danske charterturister har i dag fået en sms ind på mobilen, som advarer dem om situationen i Bangkok. Hold jer væk, lyder beskeden


se her http://www.thai-d...ad_id=1406


håber det bliver en fredelig opløsning på sagen er bange for at volden vil tage over ved ikke
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
manse
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-04-2010 13:22

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Ja så må man jo konstatere, at vi ikke er enige. Master
.. Jeg tror der bliver en kort periode på få dage, hvor alle lige skal pisse territoriet af, så kommer hæren og sender alle hjem. For pokker hvad kan sølle 60.000.- mennesker gøre. Ikke meget i et så stort land.

Min overbevisning er, at ham som så mange elsker Taksin er en meget færdig man. Jeg tror også når PM giver op, og militæret
tager over, så vil Camboja også sanktionere, som sagt min mening.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-04-2010 13:52
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

kat Ja nu er den røde kanal gået i sort kat
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#9 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-04-2010 13:56
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

manse skrev:
Hej dkth

Dette vink har været der længe, men nu har Abhisit Vejjajiva på TV jo afgivet magten til det Thailandske militær med sine meldinger, så nu er alt vel snart slut. Vi i landsbyen venter da spændt på, når det slagne bomdeoprør, skal igennem verdens største område omhandlende ris.

Da vil alle næsten alle risbønderne stå som sidst med den pinke T-shirt og billeder af kongefamilien... Alle vinker og det Thailandske flag er højt hævet over disse betalte gangstere (det kalder de dem sørme), for de har fået penge for at forlade deres rismarker hehe.rasende


Manse jeg tror ikke så mange af dem der kommer fra Essan komme gennem din såkaldte landsby.

Og jeg tror ikke man skal undervurdere de røde, for ingen kan vel benægte at valget hvor Thaksin vandt var helt klart flertal.

Om dette flertal skulle skrumpe så meget tvivler jeg på, men det er jo rent gætteri og forskellen på betalte ganstere er vel ens,
om de er gule eller røde.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#10 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-04-2010 14:05
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

manse skrev:
Ja så må man jo konstatere, at vi ikke er enige. Master
.. Jeg tror der bliver en kort periode på få dage, hvor alle lige skal pisse territoriet af, så kommer hæren og sender alle hjem. For pokker hvad kan sølle 60.000.- mennesker gøre. Ikke meget i et så stort land.

Min overbevisning er, at ham som så mange elsker Taksin er en meget færdig man. Jeg tror også når PM giver op, og militæret
tager over, så vil Camboja også sanktionere, som sagt min mening.


Hvis og når militæret overtager magten, ja så går der vel lang tid inden der igen bliver demokrati og frie valg, Manse jeg tror du er alt for optimistisk, for Thaksin er ikke en færdig, men en farlig mand der vil have sine penge igen om det skal koste nogle Thailandske liv tror jeg han er kold overfor.

Så jeg er meget mere i tvivl om, hvad der sker, for jeg tror ikke det kan fortsætte med fredelige militærovertagelser, en dag eksploderer det efter min mening.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
egon
#11 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-04-2010 14:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 200
Tilmeldt: 16.11.09
 Status: Offline

dkth skrev Hvis og når militæret overtager magten, ja så går der vel lang tid inden der igen bliver demokrati og frie valg, Manse jeg tror du er alt for optimistisk, for Thaksin er ikke en færdig, men en farlig mand der vil have sine penge igen om det skal koste nogle Thailandske liv tror jeg han er kold overfor.

Så jeg er meget mere i tvivl om, hvad der sker, for jeg tror ikke det kan fortsætte med fredelige militærovertagelser, en dag eksploderer det efter min mening.



rigtig godt set det er taksin i en nøddeskal
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
sank
#12 Udskriv indlæg
Skrevet d. 08-04-2010 14:54
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1835
Tilmeldt: 05.10.09
 Status: Offline

kat Ja nu har de fået liv i den røde kanal igen nørd
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
jesperfrb
#13 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-04-2010 00:49

Bruger

Antal indlæg: 176
Tilmeldt: 09.06.09
 Status: Offline

Ellers kan I følge med her:

http://www.uddtha...
IT IS NICE TO BE IMPORTANT, BUT MORE IMPORTANT TO BE NICE
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#14 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-04-2010 08:15
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1751
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

det slutter snart for denne gang ser tv og militæret er i fuld gang
nu er mit thai ikke 100 prosent men det ser ud til at der sættes hårdt mod hårdt


Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#15 Udskriv indlæg
Skrevet d. 09-04-2010 10:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

IT skrev:
det slutter snart for denne gang ser tv og militæret er i fuld gang
nu er mit thai ikke 100 prosent men det ser ud til at der sættes hårdt mod hårdt



der er gade kampe i Bangkok flere er kommet til skade er bange for det vil blive værre ked
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#16 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-04-2010 09:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

yindee skrev:
IT skrev:
det slutter snart for denne gang ser tv og militæret er i fuld gang
nu er mit thai ikke 100 prosent men det ser ud til at der sættes hårdt mod hårdt



der er gade kampe i Bangkok flere er kommet til skade er bange for det vil blive værre ked



citerer lige mig selv ja der blev værre Angry



Demonstrationer i Bangkok stopper ikke

De regeringsfjendtlige demonstranter i Thailands hovedstad lover at de vil øge presset i den kommende uge.

En leder af de såkaldte 'rødskjorter' siger, at demonstrationerne ikke vil blive droslet ned i anledning af det thailandske nytår i næste uge. Tværtimod.

Vandkanoer i brug
- Vi vil blive og kæmpe indtil parlamentet bliver opløst, siger en af demonstrationslederne.

Demonstranterne, der er tilhængere af den korruptionssigtede og landflygtige tidligere premierminsiter Thaksin Shinawatra, forlanger nyvalg.

Regeringssoldater har i dag brugt vandkanoner til at tvinge demonstranter væk fra en kaserne i det centrale Bangkok.


kilde http://www.dr.dk/...ue]Mere...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#17 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-04-2010 10:43
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1751
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

i byen hvor vi bor ryster de på hovedet af de røde
Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#18 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-04-2010 15:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

IT skrev:
i byen hvor vi bor ryster de på hovedet af de røde


Nu tror jeg kun de ryster på hovedet fordi det er det der lige passer til stemningen,
hvis Thaier tror andre helst vil se hovedrysten, ja så ryster de på hovedet.

Hvis Thaksin kunne stille op til et frit valg for de røde ( Thai Rak Thai ) tror jeg
faktisk han ville slå de gule ( PAD ).

Hvad der er bedst for Thailand er en hel anden sag, men det er kun at vente og se.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#19 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-04-2010 15:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

dkth skrev:
IT skrev:
i byen hvor vi bor ryster de på hovedet af de røde


Nu tror jeg kun de ryster på hovedet fordi det er det der lige passer til stemningen,
hvis Thaier tror andre helst vil se hovedrysten, ja så ryster de på hovedet.

Hvis Thaksin kunne stille op til et frit valg for de røde ( Thai Rak Thai ) tror jeg
faktisk han ville slå de gule ( PAD ).


Hvad der er bedst for Thailand er en hel anden sag, men det er kun at vente og se.


nu er det ikke tilladt for kriminelle at stille op til valg i thailand men ellers har du ret han ville vinde valget på svindet og bedrag

gadekampe i Bangkok tager til i styrke

se her

At 8 pm, protesters at Kokwua Intersection hurled bombs at the troops, prompting troops to retreat to be in front of the Borworniwes Temple.

The protesters kept on throwing bombs at troops while troops retaliated by firing tear gas and rubber bullets at the protesters.

Several soldiers were injured and were dragged out of the battle scene by peers.

Many were seen soaked with blood.

kilde http://www.nation...26947.html
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
dkth
#20 Udskriv indlæg
Skrevet d. 10-04-2010 16:57
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 418
Tilmeldt: 27.01.10
 Status: Offline

yindee er det med at vinde i Thailand på svindel og bedrag ikke helt normalt?

Hvordan skal Thailand nogensinde komme ud af dette morads når næsten alle godkender korruption, jeg har meget svært ved at se noget politisk holdbar der kan ligne demokrati.

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Bangkok Central Thailand 307 27-04-2024 11:37
Bangkok International Motor Show 2024 Central Thailand 8 23-04-2024 12:30
Bangkok (1970-1979) Central Thailand 8 21-01-2024 13:29
Morten i Bangkok Central Thailand 2 28-11-2023 12:09
SAS er tilbage med Bangkok-rute Flyselskaber 1 31-10-2023 13:55

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.20 sekunder | 99,757,817 Unikke besøg | jQ Blog