Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
hvad er det galt
yindee
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-05-2009 11:11
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

på diverse debatsider ser man, at for at kunne leve i Thailand skal man absolut læse en bog skrevet af en hr stickman eller thai feber

jeg syntes sku det er blevet formeget, men dem der skriver og sælger disse bøger er meget dygtige til at fortælle folk at de ikke kan overleve uden disse bøger da Thaier er nogle kriminelle personer

hvad med at bruge sin sunde fornuft og lige stikke en finger i jorden og så ta den herfra

for en ting er sikkert der er flere ærlige Thaier end der er uærlige



...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-05-2009 11:44



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Jeg tror jeg vil svare med et ord : "Klabautermand"...

Og for de der nu sidder og udbryder "hvad snakker han om" vil jeg fortsætte med en uddybning af mit svar...

I de gode gamle dage troede mennesket på alverdens onde (og gode) ånder, nisser og trolde, Klabautermanden, søuhyrer og den flyvende hollænder...

For verden var enorm, og vi var hver især så uendeligt små...

De der tog ud, var de modige få, om det var ved hyre på et skib, eller som egentlige opdagelsesrejsende er ligegyldigt - du var gjort af et særligt stof...

Så kom Spies, Tjæreborg og økonomiske opgangstider - og vi udvidede vores horisonter hver især, de fleste fulgte en enkelt længdegrad og tog til rivieraen, Podalen, eller benidorm de der krydsede længdegrader var stadig de få...

Vi der nu har et liv herude - det gælder dig (som måske nok oplever mere end de fleste) - manse, Claus undertegnede - vi fandt ud af at det stort set er ligeså almindelig røvsyg rutine at bo i Thailand som i Danmark, men vores forgængere - pionerene - de ønskede ikke (det kan der være mange grunde til) at fortælle dette hjemme...

Så de fortalte om drabelige kulturelle forskelle, om kvinder der lyver, stjæler og om bestilte, betalte og udførte mord...

Det lyder bedre end en tur i supermarkedet ikk...

og de nysankomne turister sad med store øjne, åben mund og labbede det til sig, denne guldgruppe af erfaring og knowhow...

Og efter at være fortalt nogen gange, så bliver historierne jo sjældent kedeligere, så er der nogen der har fundet ud af at arrangere dem i nydelige bøger, oversætte dem til et større publikum (de blev jo ved med at komme - turisterne) og så ellers tjene til et langtidsophold...

Og vi der lever et ganske almindeligt kedeligt liv, hvor vi står op, spiser, spiser, spiser, spiser, spiser - køber mad, og går i seng - os er der ingen der er interesseret i at høre på, for det lyder sgu ikke så sexet som mord og ulykker...

Og derfor vil de der ved, blive ved at vide, at de der ikke ved, det de ved, skal læse bøgerne, høre historierne og få den viden som de har... De der nok ved... hvordan det VIRKELIG er...





.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Boganmeldelse: Globale sexarbejdere – de ved hvad de gør Film, bøger etc 2 11-02-2024 10:50
Der er ikke noget galt med thaikoner Hele Thailand 11 29-10-2023 03:09
Hvad snakker pigerne om? De fastboende 58 16-08-2022 07:31
Løse rygter eller hvad Hele Thailand 2 14-08-2020 10:24
Hun lyver lidt.... nå hvad fanden Skik og brug 1 27-04-2020 10:27

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.16 sekunder | 100,423,634 Unikke besøg | jQ Blog