Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
SF og Ø: Grotesk at udvise psykisk syg til Thailand
M55
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-03-2014 05:12
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1906
Tilmeldt: 23.10.09
 Status: Offline

Sådan lyder meldingen fra både Enhedslistens Johanne Schmidt-Nielsen og SF's Karina Lorentzen efter 22-Nyhedernes historie om Ronny Rasmussen fra Køge, hvis kone, der er indlagt på psykiatrisk afdeling, skal udvises til Thailand.


Ronny Rasmussen er gift med Sumalee Wiannok og sammen har de Vanessa på 17 måneder. Men snart skal familien splittes: Ronny Rasmussen og datteren i Danmark – moren i Thailand.

Årsagen er, at de har fået nægtet familiesammenføring, men den 1. september kan Sumalee Wiannok igen vende tilbage til Danmark.

Ifølge lovgivningen skal man have været selvforsørgende i tre år for at få familiesammenføring. Indtil september 2011 har Ronny Rasmussen ifølge kommunen fået kontanthjælp, inden han fik tilkendt førtidspension, der betyder, at han nu er selvforsørgende. Men kontanthjælpen gør, at han har fået afvist sin familiesammenføring. Men nye dokumenter fra kommunen viser, at han slet ikke har fået kontanthjælp. Det var en fejl. Derfor skal sagen tages op igen.

Imens sagen genbehandles, har Udlændingenævnet besluttet, at Sumalee Wiannok skal forlade landet. Lige nu er hun indlagt på psykiatrisk afdeling med en fødselsdepression, og derfor har familiens advokat sendt en lægeerklæring til Udlændingenævnet fra Sumalee Wiannoks psykiater, der er overlæge i Region Sjælland. Her står der:

'Det vurderes at Sumalee Winnaok på nuværende tidspunkt er ude af stand til at tage vare på sig selv og til at handle korrekt'

Den 5. marts svarer Udlændingenævnet, at man 'i helt særlige tilfælde' kan få lov til at blive, hvis 'den pågælende er alvorligt syg og af denne årsag ikke er i stand til at udrejse'Men 'at udlændinge nævnet finder ikke, at der i denne sag foreligger sådanne helt særlige omstændigheder.'

Derfor skal Sumalee Wiannok nu forlade landet.

Både Enhedslistens Johanne Schmidt-Nielsen og SF's Karina Lorentzen vil nu stille spørgsmål til justitsministeren om sagen.
Hverken Udlændingenævnet, justitsminister Karen Hækkerup eller socialdemokraternes integrationsordfører Mette Reismann vil kommentere sagen.

http://nyhederne....l-thailand
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-03-2014 08:24
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

se med her, han er lidt for sig selv. kan man vel sige uden at overdrive

Til forsiden  Til toppen  Til bunden
nej
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-03-2014 09:09
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 306
Tilmeldt: 20.12.12
 Status: Offline

Velkommen til stasi Danmark

Hvad gør Staten når de laver en fejl, ja så straffer staten naturligvis borgeren det er da en selvfølgeShock

borgene skal ikke forvente at staten påtager sig ansvaret og retter op på skadenAngry endnu engang velkommen til stasi Danmark Sad
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-03-2014 10:19
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

yindee skrev:
se med her, han er lidt for sig selv. kan man vel sige uden at overdrive



Ja, det må jo give godt, når man som førtidspensionist kan forsørge både både kone og barn,- samt have hus.
Konen har jo ikke opnået arbejdstilladelse endnu.
Han må også være særdeles skrap til at spare op, siden han på 3 år kan have overskud til sikkerhedsstillelse (ca. 50.000kr.) ved ansøgningen, samt betaling af gebyr.-Men måské har han venner/familie som han kan låne af.

-Her på egnen har vi også en af næsten samme type. Hans kone vil hjem igen, da det nu er gået op for hende at hun er lokket til DK for giftermål under totalt falske forudsætninger. Men nu der er betalt sikkerhed og gebyr kan hun ikke få lov at rejse igen. -Sørgeligt, men vi er et par der prøver at hjælpe hende (kontakt til myndigheder), da hun heller ikke får lov at tale med andre thaiér. Men man skal sgu passe på, for manden (også invalidepensionist) er psykopatStres
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AK81
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-03-2014 11:49
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 331
Tilmeldt: 09.11.11
 Status: Offline

Ronny Rasmussen siger mig et eller andet hvor mange i danmark hedder Ronny Rasmussen
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AL 48
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-03-2014 13:17
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1826
Tilmeldt: 17.03.11
 Status: Offline

AK81 skrev:
Ronny Rasmussen siger mig et eller andet hvor mange i danmark hedder Ronny Rasmussen


-Hvis det er Ronny Rasmussen fra Fjellebro (tæt på Køge) som du tænker på, så er det rigtigt nok at han ikke har modtaget socialhjælp (overførselsindkomst). -Han har siddet i spjældet i den tid. (Samurai-mordet).
Men det kan jo også være en helt anden, selvom ligheden er lidt slående.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AK81
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-03-2014 13:58
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 331
Tilmeldt: 09.11.11
 Status: Offline

AL 48 skrev:
AK81 skrev:
Ronny Rasmussen siger mig et eller andet hvor mange i danmark hedder Ronny Rasmussen


-Hvis det er Ronny Rasmussen fra Fjellebro (tæt på Køge) som du tænker på, så er det rigtigt nok at han ikke har modtaget socialhjælp (overførselsindkomst). -Han har siddet i spjældet i den tid. (Samurai-mordet).
Men det kan jo også være en helt anden, selvom ligheden er lidt slående.


det var netop lige ham jeg havde i tankerne, ligheder er meget slående, der findes ikke ret mange Ronny Rasmussen som har mange tatoveringer og er af bodybuilder typen

nu til noget helt andet:
at Sumalee Wiannok skal forlade landet. Lige nu er hun indlagt på psykiatrisk afdeling med en fødselsdepression,


det er jo en alvorlig sag så-en fødsels depression i særdeleshed nu hvor datteren er 17 skriver sytten mdr. gammel, jeg syntes godt nok det er lidt sent at få den fødsels-depression behandlet

nå det er bare mine tanker som kan være helt ude i skoven, jeg håber faktisk at jeg er forkert på den af hensyn til de to andre i familien (mor /datter)
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
NFP
#8 Udskriv indlæg
Skrevet d. 18-03-2014 14:12

Bruger

Antal indlæg: 427
Tilmeldt: 10.02.14
 Status: Offline

Jeg bliver fuldstaendig allergisk naar jeg ser en person med saadanne tatoveringer. Den enkleste loesning maa vel vaere at hr. Ronny tager med kone og barn til Thailand, kommunen vil sikkert gerne betale.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Før du rejser på ferie til Thailand se med her Hele Thailand 5 28-04-2024 09:48
Voldsom varme i Thailand: Oppe på 30 dødsfald Hele Thailand 2 27-04-2024 11:08
Smag på Thailand Hele Thailand 99 26-04-2024 15:09
Thailand Buddha Hill Pattaya er en skjult perle videoer Fra Pattaya 4 26-04-2024 07:28
7 Populære områder at bo i Thailand som dansker Amazing Pattaya 1 22-04-2024 07:47

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 1.71 sekunder | 99,725,156 Unikke besøg | jQ Blog