Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Thailand er, hvad vi gør Thailand til
manse
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-03-2009 17:41

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Jeg har på det sidste tænkt meget over, hvad er det, der får nogle af os til at elske Thailand så meget. Der bliver jo ikke på de forskellige forums lagt fingere imellem, når det skal være det negative, så engang imellem føler jeg faktisk med disse mennesker, som har disse dårlige oplevelser, for jeg mener ikke det hele skyldes thailændernes væremåde, men måske har vi farang personer forskellige indfaldsvinkler til dette så dejlige land og dets mennesker.

Det kan da godt være, at alle mine så dejlige positive oplevelser er noget, som de fleste ikke oplever, men det skal da ikke være noget, som kan berettige til at sige, at det meste er dårligt. Jeg har da også haft mit at slås med, alle disse til tider ulidelige familiemedlemmer, men det mener jeg ikke har været problemer, men en opgave som skulle løses på en fornuftig måde.

Engang imellem bliver jeg ked af at læse, om folks dårlige oplevelser med dette land, for jeg er af den overbevisning, at alt ikke altid alene er thaiernes skyld. De oplevelser jeg gennem nogen tid har haft, med besøg til forskellige af feriestederne, Pattaya, Hua Hin og andre steder, ja, så har jeg forståelse for de fordrejninger thaierne kan få, når nogle faranger betaler 1000 bath i drikkepenge på en spiserestaurant.

Thaierne kan ikke forstå det anderledes end, at disse faranger er fyldt med guld, så de handler desværre ud fra en sådan oplevelse med, at et liv med en sådan luksus skal erhverves for enhver pris.

Det vi faranger engang imellem glemmer, er at selvom det ikke er mange penge for os, så er en sådan form for gestus noget en onkel eller tante skal arbejde en hel uge for at tjene, så ergo er en gestus som at betale disse 1000 bath i drikkepenge, lig med rigdom.

For ikke så længe siden kørte jeg med en af disse 10 bath taxier. Over for mig sad der en anden farang med sine søde veninde, og da jeg desværre kunne forstå sproget han talte, fik jeg da fat i, at han var en hvor pengene ikke betød noget, for han havde nok af dem. Han forklarede hende, at hun aldrig ville komme til at mangle noget, hvis hun bare var sød ved ham. De stod af denne 10 baths taxa, og denne farang skulle så lige bevise han havde penge nok, så han gav den chauffør en 500 bath seddel, og sagde keep the change.

Jeg rystede ikke på hovedet af denne hændelse fordi jeg havde set den før, men alle mine medpassagerer, som var thaier rystede noget på hovedet, og så på mig som en ny bank med fremtid i. Dette var ubehageligt.

Thailand er et vidunderligt land. Hvis man lever udenfor de steder hvor en ophobning af turister finder sted, ja så er livet godt nok anderledes.

Det jeg gerne vil med denne lille beretning er. Hvis du skal til Thailand for første gang, eller du kun har været på feriestederne, så slap af et par dage, og for de penge du spare ved dette. Lej en bil og se noget af landet. Du vil møde de dejligste og åbne mennesker, og du kan komme hjem til dit kære Danmark og sige.

Jeg har oplevet det virkelige Thailand, og det kostede næsten ikke noget, samtidig er jeg blevet forlovet med den dejligste thaipige i verden uden nogen krav om økonomisk støtte, for hun tjener sine egne penge og lever, og har altid levet for dette.

Kan i alle have en god dag, og undskyld min fremturing med noget så ligegyldigt, men forhåbentligt er der plads til alle på denne dejlige webside.

Jeg siger godnat

Glade Manse
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
helge
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 03-03-2009 20:45
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 60
Tilmeldt: 28.02.09
 Status: Offline

Godmorgen Manse.
Det er et fint indlæg, du har skrevet, og det er dejligt, at du prøver,at se livet fra den lyse side.
Jeg vil ikke lægge skjul på at jeg ofte har været lidt irriteret, når jeg har læst dine glade indlæg på DTW, men jeg har tit læst dem alligevel. Jeg var vel nysgerrig efter at vide, hvad du "nu", var positiv over:D
Din positivitet handler jo mest om hverdagens små glæder, og jeg forstår dig.

Jeg selv er desværre nået til punkt, hvor jeg ikke længere synes, at Thailand vinder ved nærmere bekendtskab,
og specielt den seneste episode, hvor de slæbte Robinga'erne ud på åbent hav, har virkelig ramt mig.

Jeg er klar over, at den almindelige thai ikke kender historien, som vi gør, men jeg er tilgengæld bange for, at hvis de gjorde, ville
mange af dem bare trække på skuldrene.

Der er som du skriver, store kulturforskelle, men medmenneskelighed kunne jeg ønske mig var universielt.

Jeg synes ikke selv, at jeg er mere Thailandkritisk, end så mange andre,men hvis du hører et par pip,
så ved du nu hvorfor.

Bliv ved med dine gode indlæg, og din positivitet. Du lever bedre og længere på den måde.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-03-2009 08:55



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Ja Manse et rigtig godt indlæg du har støbet sammen, og jeg må nok indrømme jeg tænker noglelunde det samme som det du har skrevet.

Jeg har satme mange gange tænkt mit når man ser og høre hvad der sker i thailand, og det er da rigtigt som Helge skriver angående det med at slæbe Robinga'erne ud på åben hav, det klær dem langt fra.

Jeg ved ikke om de er klar over hvad der sker altså de alm. thaiere eller om de er hjernevasket til bare at lade det ske, forfærdeligt er det i hvert fald og det kan ikke undgå andet end og give dem et knæk.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 05-03-2009 10:44



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hej
Også min kado til Manse. Desværre sker den slags umenneskeligheder stort set over alt i verden, selvfølgelig skal den bekæmpes, men det bliver meget svært, især nu hvor der er så meget uro i store dele af verden.
For mit vedkommende lever jeg her oppe i Chiang Mai blandt dejlige og hjælpsomme thaier, men igen det er altid mindretallet som ødelægger det for flertallet.
Hilsen Hugo
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thailand Buddha Hill Pattaya er en skjult perle videoer Fra Pattaya 2 24-04-2024 18:18
Smag på Thailand Hele Thailand 98 24-04-2024 18:02
7 Populære områder at bo i Thailand som dansker Amazing Pattaya 1 22-04-2024 07:47
Thailand vil stramme sin cannabis-lovgivning Hele Thailand 6 21-04-2024 12:00
Førtidspension og et liv i Thailand De fastboende 16 20-04-2024 16:49

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.16 sekunder | 99,499,232 Unikke besøg | jQ Blog