Se emne

Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Naive glade Manse
manse
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-03-2009 15:48

Bruger

Antal indlæg: 698
Tilmeldt: 22.02.09
 Status: Offline

Hej alle

Ja glade Manse bliver tit betragtet som naiv, men skal man forstå naivitet er man jo nødt til at forstå ordets betydning, førend man slynger noget sådant ud.


Naivitet er for mig at se... et udtryk for at se verden igennem uskyldige og "rene øjne.

Derfor tales der vil også om, at se verden gennem et barns uskyldige øjne...ufarvede af bitre erfaringer ( her ser jeg helt bort fra reinkarnation, da jeg ikke helt er med på den ide`) og en viden om at verdens lidt "ældre "beboere har oplevet svigt, bedrag og ufine metoder... de ser med en godhed og naivitet som desværre forgår... alt for tidligt hos nogle og aldrig hos andre.

Voksne med naiviteten i behold er for mig bare et tegn på, at vi vil tro det bedste og har et positivt livssyn... måske lidt realitetsfjerne eller måske bare et udtryk for at tænke med hjertet frem for hjernen eller kanalisere energierne fra hjernen til hjertet for kun derigennem findes den sande glæde.

Naiviteten har for mig sin berettelse hvis jeg lytter til min intuition og handler derefter.




Nogen gange kan det være svært for glade Manse at forstå de forskellige indlæg på de forskellige websider, og det samme kan andre jo så sige om glade Manses indlæg. Det er jo nok i bund og grund fordi, der ikke er mange der oplever det samme, hvilket jo ikke gør en anklage for naivitet til et rigtigt jugement, men det er da i orden, at folk har den betragtning om denne så glade Manse.

Der er ingen der kan tage fra ham Manse, at han oplever livets facetter i Thailand, som nu, med alle hans papirer på ægteskab, den gule bog, som nu bliver blå. Adoption af sin dejlige datter uden de store sværdslag. Ja alt er klaret inden for en måned. Ja selv hans dyre pool er blevet ny igen, fordi han havde papirerne i orden, også uden at penge skulle op af lommen, og når man så høre andres skrækhistorier om noget lignende, ja så kan det være svært at forstå, hvad disse mennesker har gjort galt.

Hvis dette skyldes den glade Manses naivitet, ja så er han godt nok happy med at være naiv. Jeg kender flere faranger som har kæmpet flere år, for at få adoptions papirer i orden, på deres nye datter. Jeg kender flere faranger der har brugt masser af tid på at få ægteskabs papirer verificeret. Jeg kender flere faranger der har brugt flere år på at få den gule bog.

Når alt dette nu er sagt, ja så er jeg den naive type der tror det bedste i alle, og med den attitude er jeg kommet igennem dette så umulige system på en måned. Ja glade Manse er virkelig naiv, for dette skulle ikke kunne lade sig gøre.

Hvorfor siger den glade Manse så alt dette, ja det er ikke fordi han vil sætte sig selv op på en høj, og der hovere over, de så anderledes tænkende faranger, nej han vil bare sige, at har du et åbent sind og nosser til at sætte dig ind i de faktiske forhold her i Thailand, ja så kan man komme langt, hvis det er dette man ønsker. Desværre er det ikke sådant for de fleste brok hoveder, for de kan kun sidde på en tilfældig bar omslynget af en tilfældig barpige, og der klare hele verdens situationen. Jeg har set og hørt det så mange gange, at det næsten gør ondt, så det er jeg holdt op med for længe siden.

Det jeg vil med ovenstående er, at hvor ville det dog være dejligt, hvis bøvl hoveder og glade Manse og andre kunne finde et fælles trav, og acceptere at vi ikke alle er ens. Det være sig med hensyn til oplevelser, og det være sig med hensyn til bedre vidende. Ja så tror jeg vi alle ville kunne leve i den bedste harmoni… eller hvad…

Glade Manse vil ikke lave om sig selv om, ud over, at hvis nogen skulle komme forbi og have behov for et godt logi, ja så er døren altid åben, og det uanset om den enkelte har været uretfærdig eller grov over for den glade Manse, for han er jo den naive type, så han kan ikke bære nag til et levende individ.

Jeg har den drøm.

Hvor kunne det være dejligt, hvis folk virkelige kunne acceptere hinanden, og dette gælder også for glade Manse, ja så kunne vi alle få noget konstruktivt ud af en webside. Jeg er da ikke blind for, at vi er forskellige, også i vores måde at tackle situationer på, men en kan vel forlange at, før man skyder med skarpt, ja så har man forstået det skrevne, samtidig med at, før man begynder en hetz, ja så har man baggrunden i orden, for at fremføre denne hetz. Men dette bliver jo nok kun glade Manses drøm, fordi jeg kan konstatere, at forskellige mennesker har fået et nyt goal her i livet. Det er, at anderledes tænkende skal kanøfles fordi de måske ikke har samme mening. Dette mener jeg er forkert, for der skal være plads til alle John, glade Manse, Bibob og alle andre underlige individer.

Undskyld dette indlæg, men jeg er bare lidt ked af denne udvikling som alle disse nye tiltag med nye websider drejer hen imod. Det er, at folk som er blevet smidt ud et sted, pludselig er blevet et dårligt menneske fordi, han pludselig udtrykker sig på en konkurrerende side. Ja glade Manse er naiv…. Sorry….
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
yindee
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-03-2009 16:36
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3640
Tilmeldt: 20.02.09
 Status: Offline

hej manse

jeg hved ikke rigtig hvad jeg skal side om dit indlæg andet endThumb og sarcasm

man får i hvertfald noget at tænke over når man har læst dit indlæg


..
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 04-03-2009 17:23



Antal indlæg:
Tilmeldt: 01.01.70
 Status: Offline

Hej
Fantastisk flot skrevet. Skal der blive noget ud af Manses indlæg er jeg bange for at vi også skal tro på julemanden, desværre.
Det er lige gyldigt hvor i verden vi befinder os, så vil den slags altid være der. F.eks. krige, de skyder på hinnanden og så op til en højtid laver man våbenhvile, for så derefter at kriges igen.
Desværre Manse.
Hilsen Hugo
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Thaierne er evigt-glade – her er deres hemmelighed Hele Thailand 7 13-12-2015 14:37
Thailand er glade for kopier Diverse 9 28-10-2013 05:06
Nu er Manse glad Alt det andet 1 19-11-2011 03:30
fest og glade dage Nyheder på dansk 1 03-06-2011 02:30
manse/sune/bedstefar/thulegrisen/?????????? Helvede 11 28-09-2010 16:17

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.23 sekunder | 97,902,349 Unikke besøg | jQ Blog