Se emne

Thai-Dk Din debat side :: Bo og leve i Thailand :: Diverse
Hvem er her? 1 gæst(er)
 Udskriv emne
Det kontantløse samfund
skipper
#1 Udskriv indlæg
Skrevet d. 11-11-2022 20:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Vi har et problem her, ikke kun i Danmark, men over det meste af verden.

Det er snart umuligt at gå ud at handle og betale med rede penge, her i Sverige er det svært at finde en butik hvor man kan betale med landets valuta.

For et par år siden blev jeg ramt af en livstruende sygdom, samtidig som jeg blev frastjålet min tegnebog med både kørekort og bankkort.
Heldigvis havde jeg en del kontanter hjemme hvis noget uforudset skulle ske.

Det viste sig at det var næsten umuligt for mig at købe nogenting i forretningerne da de ikke ville modtage kontanter!ved ikke

Inden jeg fik rettet alting med nye kort, kunne jeg stort set kun købe mad med kontanterne resten klarede jeg med min Netbank.

Det jeg vil frem til er at hvad er det for et samfund der ikke en gang vil modtage deres egen valuta, og hvad med dem der ikke har betalkort eller Netbank.

Er det gået for langt med bankernes magt over borgerne?
Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
up2you
#2 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-11-2022 06:16
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 143
Tilmeldt: 19.01.16
 Status: Offline

Det kan siges meget kort....

Ja, det er gået for langt med bankernes magt over kunderne.

Når det er sagt, er der ingen tvivl om årsagen. Sorte penge, hvidvaskning, osv. som genererer den stadig stigende overvågning af os borgere. Fremtiden bliver mere overvågning på mange niveauer - Big Brother - Watching you.

Shock

Her et eksempel på hvor tosset det kan blive:
https://ekstrabla...ev/9229369
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
AK81
#3 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-11-2022 12:02
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 331
Tilmeldt: 09.11.11
 Status: Offline

Bankerne hader kontanter de tjener intet på dem på kort får de o,o6 prosent af beløbet ved hver handel og det løber op i mange millioner i fortjeneste

Du har ret @up2you Fremtiden bliver mere overvågning på mange niveauer
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
bz
#4 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-11-2022 14:59
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 236
Tilmeldt: 04.08.09
 Status: Offline

Bankerne får jo også en formue om året alene i kort gebyr tager jeg jeg meget fejl hvis jeg siger der er over en million kort der skal betale et gebyr hvert år
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
up2you
#5 Udskriv indlæg
Skrevet d. 12-11-2022 23:55
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 143
Tilmeldt: 19.01.16
 Status: Offline

bz skrev:
Bankerne får jo også en formue om året alene i kort gebyr tager jeg jeg meget fejl hvis jeg siger der er over en million kort der skal betale et gebyr hvert år


De kunder som har penge nok - stående i banken, betaler ikke kort gebyr. De bliver derimod belønnet med Platin kort free off charge.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
skipper
#6 Udskriv indlæg
Skrevet d. 20-11-2022 13:51
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 3858
Tilmeldt: 08.05.09
 Status: Offline

Hvem er som sædvanlig værst når der skal hvidvaskes sorte penge, jo bankerne der lader milliarder rulle gennem deres grådige hænder, gang efter gang, og derefter at lade som om det er alle de dumme svindlere der har gjort detked

Det er sgu ikke almindelige mennesker som os der er problemet, de håndører vi lykkes at holde i lommerne rækker ikke langt i det selskab.

Bare se hvad hyklerne siger når de bliver taget på fersk gerning.

https://www.berli...ske-banker


Anarki eller Kaos.
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
IT
#7 Udskriv indlæg
Skrevet d. 25-11-2022 11:30
Bruger avatar

Bruger

Antal indlæg: 1743
Tilmeldt: 11.09.09
 Status: Offline

lad os alle bede Shock nej du vi slutter med en god sangmusic fra den gang kort var noget vi kun spillede med Grin


Isan is the poorest region of Thailand: in 2002 average wages were the ... Isan (Isan/Thai: อีสาน; also written as Isaan, Isarn, Issan, ...
Til forsiden  Til toppen  Til bunden
Gå til debat:
 

Lignende tråde

Emne Forum Svar Nyeste indlæg
Det pengeløse samfund og trælse pengeautomater. Diverse 32 02-08-2013 20:47
Danmark er et overvågnings-samfund ? Fri Debat 3 05-10-2012 20:04
Skibsfart : Åbent brev til det danske samfund Nyheder på dansk 1 14-01-2012 02:41

Alt indhold på denne side er Copyright @ copy 2009 Thai DK Debat Forum Alle rettigheder forbeholdes Siden er optimeret til 1024 * 768
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Siden dannet på: 0.24 sekunder | 97,912,474 Unikke besøg | jQ Blog